Adamkó Szilvia

Adamkó Szilvia – aerobik oktató

Óratípusai: Has- láb- popsi, zsírégető

 

Sziasztok!

Adamkó Szilvia /Szilvi/ vagyok és 2017 februárja óta csoportos Aerobik órákat tartok.

Sportolói múltam máig – röviden:

Amióta az eszemet tudom, a sport szerves részét képezi mindennapjaimnak. 6 évig néptánc, 1,5 évig atlétika (magasugró és gátfutó), majd a női futball után a szolnoki Cannibals Floorball Club felnőtt női csapatában folytattam sportolói pályafutásomat 6 éven át. Azonban egyetemi éveim alatt a labdajátékoktól, illetve a versenyszerű sportolástól eltávolodtam ésmegismerkedtem a csoportos aerobik órákkal. Lassan 5 éve vagyok az aerobik megszállottja és 2017 februárja óta már Aerobik Sportoktatóként is tevékenykedem.

Röviden az óráimról:

Óráim célja, hogy az alakformálást és a kívánt fogyást olyan ízületkímélő gyakorlatokkal érjük el, amikkel egyben a koordinációs készségeket, az erőt és állóképességet is fejleszteni tudjuk.
Minden edzésemre nagy odafigyeléssel készülök fel, hogy mindig tudjak a vendégeimnek valami új, de hatásos gyakorlatot mutatni.

Mindig van „B” verzió! Gyógytornásszal folytatott rendszeres konzultáció során, igyekszem napra kész lenni, hogy egyik vendégem se érezze kirekesztve magát, ha valamilyen gyakorlatot korábbi vagy jelenlegi sérülése miatt ki kell hagynia.

Folyamatosan felhívom a vendégeim figyelmét a gyakorlatok ízületkímélő és sérülésmentes végrehajtására, ezzel segítve testtudatosságuk fejlődését is. Számomra a vendég bizalma az első. Annál felemelőbb érzés nincs, amikor visszatérő vendégeim vannak, mert tudják, nálam nem csak az izmok formálása a lényeg, hanem testünk egészsége is J.

Péntek 17 óra: Has láb popsi (alakformáló óra)

Az óra első 5-10 percében teljes testet átmozgató alapos bemelegítést végzünk, majd ezt követően az elsősorban nekünk nők számára kritikusabb területeket (a has-, far-, illetve a combizmokat) erősítő és formáló sajáttestsúlyos gyakorlatokat végzünk állásban, majd talajon is. Időnként bevetünk step padot, gumikötelet, kislabdát, illetve kézi súlyzót, hogy fokozzuk a gyakorlatok hatásosságát és változatossá tegyük azokat. Végezetül az utolsó 5-10 percben egy kellemes lassú zenére, nyújtó és lazító gyakorlatokkal zárjuk az órát.

Kiknek ajánlom az órát? Azoknak, akik most kezdenek el mozogni vagy hosszabb kihagyás után újra sportolni szeretnének. Mindenkinek, aki szeret polifoamon, talajon is edzeni. Itt a térdkímélő, szökkenés-mentes gyakorlatok vannak előtérben, ezért nagy bizalommal ajánlom azoknak a vendégeinknek is, akik olyan térdproblémákkal küzdenek, amik miatt a nagyobb intenzitású, ugrálós edzésformákat ki kell hagyniuk.

Péntek 18 óra: Zsírégető (step óra)

5-10 perces teljes testet átmozgató alapos bemelegítés után egy 2 blokkos step gyakorlatsort tanulunk meg, aminek többszöri ismétlésével érjük el, hogy pulzusunkat zsírégető tartományban tarthassuk és beinduljon a fölösleges kilók bomlása. A blokkok elemeivel az egyszerűségre törekszem, hogy a vendégeknek ne kelljen fejben dolgoznia a bonyolult lépések elsajátításával.

Ezt követően az óra második felében pedig lemegyünk talajra erősíteni. A terhelés fokozása és változatossága végett időnként különböző eszközöket is használunk: súlyzót, gumikötelet vagy akár kislabdát. Az utolsó 5-10 percben pedig egy kellemes lassú zenére, nyújtó és lazító gyakorlatokkal zárjuk az órát.

Kiknek ajánlom az órát? Mindenkinek, aki szereti a step koreográfiákat és a high impact (szökkenős) gyakorlatokat. Itt nincsenek táncos mozdulatok. Cél, hogy a vendégeimnek sikerélménye legyen, és ne menjen el a kedvük a mozgástól egy nehezen követhető koreográfia miatt. Itt a zsírégetés, a fizikai terhelés és a fejben kikapcsolódás a lényeg J.

Sportolói tanulmányok és tapasztalatok:

2016 – 2017                        Aerobik Sportoktató – Art Edzőképzés

2017 febr. – ápr.               Széchenyi István Gimnázium, Szolnok – Aerobik Gyakornoki Óratartó

2017 febr. –okt.               Aerobik csoportos óratartás – JumpFitness (Bp. 14.ker. Örs Vezér tér)
Óratípusok: Alakformáló óra; Köredzés

2017 jún. – aug.                Aerobik csoportos óratartás –Helyettesítő
Óratípusok: Alakformáló; Zsírégető;Has-Láb-Fenék, Step kondícionáló

2017 jún.                    Streching és ellazulási technikák – Art Edzőképzés

Streching és ellazulási technikák tanfolyam – OKJ

2017 jún.                    Köredzés óratartó, CrossTrainer – Art Edzőképzés

Funkcionális CrossTraining tanfolyam – OKJ

 

2017 szept.                 Életmód és táplálkozás tanácsadó – Art Edzőképzés

Életmód és táplálkozás tanácsadó tanfolyam – OKJ

2017 nov.                   Fascia tréner – Art Edzőképzés

Fascia tréning (nem csak hengerrel) tanfolyam – OKJ