Hírek a teremből

Január 2017


Motiváció az edzéshez ha elfogy az adrenalin

by Syress
Bármennyire is szeretsz edzeni, biztosan Te is érezted már úgy, hogy a kezdeti lelkesedés időnként alábbhagy. Semmi gond ez sok társunkkal megesik! Mit tehetsz ilyen esetekben? Teljesen természetes, hogy vannak olyan időszakok, amikor nem úgy megy a mozgás, mint szeretnéd. Amennyiben ez viszonylag ritkán fordul elő, egyáltalán nem gond – néha egy kis pihenő kifejezetten jót tesz. Ha viszont gyakran megesik akkor bizony, érdemes különböző praktikákat bevetned, hogy visszatérjen az edzéskedv. Íme néhány tippünk:
 
Edzéshez motiváció
 
Motivációs tippek, hogy jobban menjen a mozgás
  • Sportolás közben hallgasd a kedvenc dalaidat! Nagyon sokat számít, hiszen nemcsak segítenek átlendülni a holtponton, de úgy fogod érezni, az idő is jobban telik.
  •  Lepd meg magad új edzőruhákkal! Egy szép felsőben vagy kényelmes cipőben sportolni is nagyobb kedved lesz, főleg ha abban jól is érzed magad.
  •  Amennyiben meg tudod oldani, érdemes edzéssel kezdened a napot. Egész napra fel fog tölteni energiával, ráadásul nem fenyeget az a veszély sem, hogy a délután vagy az este során bármi közbejöhet. Nem csak, hogy frissen kezded a napot de az edzés utáni forró zuhany még fel is turbóz!
  •  Csak olyan mozgásformát válassz, amelyben örömödet leled! Ha például nem szeretsz  futni, ne erőltesd, annak semmi értelme. A számtalan sportolási lehetőség közül próbálj ki minél többet, s válaszd azt, amit szeretsz, illetve kellő kitartással tudsz végezni.
  •  Nagyon fontos, hogy mindig reális célokat tűzz ki! Természetesen lehet nagyot álmodni, de a sikerhez vezető út sosem könnyű: haladj lépésről lépésre, és minden apró változásnak tanulj meg örülni. Sok kis apró cél amelyet elérsz mind mind motivál!
  •  Vezess edzésnaplót! Nemcsak a teljesítményedet követheted nyomon, de azt is leszűrheted, hogy hol kellene még változtatni, mik a „gyengeségeid”. Bármikor visszatudod nézni mit mennyivel csináltál.
  •  Vannak, akik kifejezetten szeretnek otthon tornázni, míg mások a csoportos órákat/edzőtermeket részesítik előnyben. Utóbbi mellett szól, hogy társaságban a „versenyszellem” is jobban működik, így nem valószínű, hogy ellazsálod majd az edzéseket ezenkívül a hangulatod is fokozódhat és jobban tudjátok egymást motiválni.
  •  Rakj ki egy számodra motiváló fotót jól látható helyre, például hűtőre, vagy egyszerűen csak állítsd be a monitorod háttérképének. Egészen biztosan ösztönözni fog arra, hogy ismét tegyél valamit az egészségedért és a hőn áhított alakért. Csinálhatsz magadról alakos fotót a tükör előtt, amit megismételhetsz egy hónap múlva akár így láthatod mennyit fejlődtél és min kéne erősítened.
  •  Az interneten számos egészséges életmóddal, mozgással kapcsolatos közösséget találhatsz. Csatlakozz hozzájuk bátran, hiszen mások sikertörténetei, tapasztalatai is hozzásegíthetnek ahhoz, hogy tévézés helyett inkább a mozgást válaszd. Valamint választhatsz személyi edzőt, aki szintén tanácsokkal láthat el, személyre szabott edzéstervvel.
  •  Az is sokat számít, ha időnként változtatsz az edzéseken. Ne hagyd, hogy unalmassá váljanak, bátran iktass be új gyakorlatokat! A testednek is szüksége van a kihívást jelentő feladatokra, ráadásul a fejlődésed sem fog megállni. Sőt sok testépítő és edző kifejezetten javasolja az időnkénti változatos gyakorlatokat.
Remélem sikerült segíteni ezzel a cikkel!